Morötter verkligen nyttigt?

Hej allihopa, förlåt för dålig uppdatering idag men jag var iväg på en föreläsning på förmiddagen så har inte hunnit blogga ännu.
Men på föreläsningen fick jag reda på en mycket intressant, och lite chockerande sak.
Det är nämligen så att morötter inte är så nyttigt som man först trott.
Enligt en studie som har gjorts på grisar så har man sett att karotenet i morötterna gör så att kroppens försvarsmekanism mot svält går igång. Det betyder att allt du äter tillsammans (eller strax före/strax efter) med morötterna kommer att lagras som fett i kroppen. Kroppen kommer också att hämta energin ifrån musklerna för att spara på fettlagret som den tror sig behöva senare.
Men morötter innehåller även en del bra vitaminer och mineraler som kroppen behöver, så jag skulle rekommendera att man äter morötter ca en gång i månaden och inte mer än 100 g.




Kommentarer
Postat av: Lisa

Jaha men gud, jag som äter morötter hela tiden :/ Därför jag är så tjock då. Måste jag sluta med!

2010-11-25 @ 14:18:29
Postat av: r3mpuh

Hhahahahahhaha xD

2010-11-28 @ 19:33:12
Postat av: Micke

Tror snarare det är så att vid svält så blir fettoxideringen högre och muskelkatabolismen minskar.

2010-12-01 @ 11:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0