James

Det är är en av mina patienter som har godkänt att jag publicerar före och efter bilder på honom. Det här är resultatet av 2 veckors kostpogram och träning.

Så här kan en dag för honom se ut:

Frukost: 2 kokta ägg, och en kopp kaffe.

Träning: Rask promenad 75 min.

Mellanmål: ett glas juice (= ca 5 apelsiner)

Lunch: Kycklingsallad utan dressing, vatten som dryck.

Mellanmål 2: en banan.

Träning 2: Styrketräning 75 min,  kondition 50 min.

Middag: Lammstek och broccoli. (viktigt att äta mkt protein eftersom att musklerna behöver protein för att byggas upp under natten)

Ingen mat efter kl 18 för då stannar förbränningen upp. Allt du äter efter kl 18 lagras som fett.
Han måste också sova senast kl 22.00 för att musklerna ska ha tid att återhämta sig.



Före och efter 2 veckors kost och träningsprogram som är
individuellt anpassad efter James personliga metabolism.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Nicole, jag heter Emma och är 14 år. Jag väger 50 kg och är 160 cm lång och skulle vilja gå ner lite i vikt. Vad tycker du att jag ska göra?



/Emma <3

2010-11-22 @ 11:55:54
Postat av: Nicole

Hej Emma! Vad kul att du har hittat till min blogg :)



Här är några tips som jag tror skulle passa dig med tanke på din ålder.



Börja räkna kalorier som du äter varje dag och försök hålla dig under 1000 kalorier om dagen.

Ät 3 mål om dagen och undvik mat som innehåller mättat fett som t.ex. friterat.

Drick mjölk till frukost, mjölk är viktigt för dig som fortfarande växer. Men välj hellre lättmjölk då vanlig mjölk innehåller mycket fett!

Promenera minst 50 min om dagen och ät inte efter kl 18 på kvällen.



Lycka till =)



2010-11-22 @ 13:07:07
URL: http://nicoleappelqvist.blogg.se/
Postat av: Emma

Okej tack så mycket jag ska försöka att följa det :)

2010-11-22 @ 21:45:35
Postat av: Emma

Okej tack så mycket jag ska försöka följa det :)

2010-11-22 @ 21:46:44
Postat av: Leo

"Ingen mat efter kl 18 för då stannar förbränningen upp. Allt du äter efter kl 18 lagras som fett.

Han måste också sova senast kl 22.00 för att musklerna ska ha tid att återhämta sig."



Hoppas du inte är seriös!

Ta o läs på lite innan du skriver,att allt du äter efter kl 18 blir fett--hur tänker du då?

Det är det totala kcalintaget under hela dygnet som avgör om du går upp eller ner i vikt.



http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2758739&postcount=60

2010-11-23 @ 00:44:14
Postat av: Leo

Btw-Hur fan kan du rekomendera viktnedgång till en normakviktigt 14åring?

2010-11-23 @ 12:12:16
Postat av: Morty

Emma; Gå inte ner i vikt. Du är ung och dessutom väldigt lätt. Att äta under 1000 kcal per dygn för dig vore direkt hälsovådligt. Dessutom så leder det lätt till psykisk ohälsa. Vad som är viktigt för dig är att lära dig vikten av att leva hälsosamt, dvs i linje med WHO & SLV's rekommendationer. Dvs drogfritt, <35kg kött per år (strax under ett hekto per dag), mejeriprodukter motsvarande en halv liter mjölk per dag ungefär, minimum 500 gram grönsaker per dag och mycket fullkorn. En sund kost, med sunt leverne och en minsta mängd träning på någon timma intensiv träning (dvs, mer än typ gång/lätt jogg) i veckan kommer att ta dig långt i livet.



Dessutom så måste du låta lycka komma inifrån dig själv och inte utifrån hur andra ser dig. När man bara dömer sig och tänker onda tankar om sig så blir man aldrig lycklig, oavsett hur man ser ut.

2010-11-23 @ 15:27:17
Postat av: Nicole

Jag har märkt att några har så mycket över för mina metoder, och jag förstår att ni som inte gillar dem tycker de låter underliga. Men de är för att de inte har kommit till sverige än, och angående Emma så vet jag hur unga tjejer fungerar. Om hon vill gå ner i vikt, så kommer hon att försöka göra det vad alla andra än säger. Då är det bätte att ge bra tips om sund viktnedgång än att bara säga att hon inte "behöver" gå ner i vikt. =)

2010-11-23 @ 18:22:39
URL: http://nicoleappelqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas dessa metoder stannar där de är i så fall...



Bättre att följa Leos tips och besöka en sida som faktiskt har mycket kunnigt folk som kan backa upp sina påståenden med relevanta studier och forskning. Ge mig proteinpulver och snickers så skulle jag kunna visa att det går alldeles finemang att gå ner i vikt, även om jag bara skulle få käka EFTER 18:00!

2010-11-23 @ 20:08:56
Postat av: Camilla

Du är inte på riktigt va? under 1000 kcal för en tjej som redan är liten?

Förmodligen är den här bloggen ett skämt men om inte ber jag dig ödmjukast att lämna hälso"tipsen" åt sidan och gräva ner dem (och dig??) under närmsta sten! Tack och hej!

2010-11-23 @ 22:14:22
Postat av: Jävlar vilken jul!

Ja han hade en kort jul :D På 2 veckor slutade den :) Och sommaren började tidigt!

2010-11-24 @ 17:42:02
Postat av: Jennie

Du är medveten om att första artikeln är från dec 2002 och andra från mars 2003? Ser inte så bra utför din trovärdighet, både med tanke på att bilderna är 8 år gamla och att det är 3-4 månader mellan dem...

2010-11-24 @ 20:46:29
URL: http://blogg.vk.se/slynan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0